woensdag 20 december 2017

Banketbakkersroom met custard Home-Made

Nou hallo iedereen!!!

Eindelijk ben ik daar dan weer, wat een ongelooflijke tijd heb ik al geen receptje meer gepost. Schandalig...

Nu kan ik gaan opsommen waarom ik dit niet gedaan heb, wat mij in de tussentijd bezig hield, maar laat ik dat achterwege laten.

Het komt er in het kort op neer, dat ik mijn zin in schrijven en delen een beetje beu was. Mijn vizier was ergens anders op gericht. Het schrijven lukte ook niet, kwam me niets uit de vingers en mijn enthousiasme waarmee ik eerder deze blog voorzag van input, kon ik maar niet meer terug vinden...

Maar sinds een paar weken begint het weer te kriebelen en zie hier... Tadaaaa i'm back!!!!

Er valt ook zoveel te delen en mensen vragen me zo vaak naar receptjes of dit of dat en dan is het gewoon makkelijker en vooral leuker om dat hier te delen.

Dus bij deze :-)

Vandaag deel ik mijn receptje voor banketbakkersroom, super lekker voor tussen een bolletje met poedersuiker of wie weet voor tussen een eigen huisgemaakte oliebol, dat is nl. wel waar ik het voor ga gebruiken haha maar je kunt het natuurlijk voor diverse doeleinden gebruiken denk aan taart, vlaai, koffiebroodjes etc...

Bron foto: Planet of the vapes.co.uk

Wat heb je nodig?

Ingrediƫnten:

  • 600 ml. melk (ik gebruik halfvol);
  • 4 eidooiers;
  • 70 gr. suiker;
  • 2 lepels custard;
  • 1 kg. liefde ♥.
Werkwijze:

  1. Meng de suiker met custard en liefde goed door elkaar.
  2. Voeg 1, voor 1, het eigeel toe en meng goed door.
  3. Doe het melk in een pannetje en zet op middelhoog vuur, maar laat een beetje melk achterwege.
  4. Doe dit beetje melk bij je custard mengsel en meng goed door.
  5. Meng wanneer de melk lauwwarm is alles goed door elkaar in het pannetje en blijf roeren.
  6. Blijf roeren tot je custard kookt en blijf roeren tot je een mooie egale stevige custard hebt.
  7. Giet vanuit pannetje op schaal of kommetje en laat volledig afkoelen voor je het in de koelkast plaatst.
  8. Je kunt het afdekken met wat huishoudfolie zodat er geen vel ontstaat.
Eet smakelijk, je hebt je home made banketbakkersroom met custard!

Laat je weten waar jij het voor hebt gebruikt?

3 opmerkingen: