zaterdag 27 juni 2015

Rolo Koekjes!

Hallo allemaal!

Er is inmiddels wat tijd verstreken sinds mijn laatste blogpost, maar is er is dan ook wel weer heel wat gebeurd in Huize Eekma...

27 mei jl. is namelijk na een strijd van bijna 3 jaar mijn lieve vadertje overleden...

Zoals jullie allicht kunnen begrijpen is ál mijn tijd en energie hierin gaan zitten, het bloggen stond eventjes op een bijzonder laag pitje omdat ik me er simpelweg niet toe kon zetten.

Maar ik ben terug! En hoe?!!!

Ik begin meteen met een lekker makkelijk receptje, met de nadruk op lekker!

Namelijk ROLO KOEKJES, (bedenk goed wat je met je laatste rolo doet)...

Bron foto: My Bakingaddiction
Ingrediënten:


  • 240 gr. Roomboter (op kamertemperatuur);
  • 300 gr. Bloem;
  • 1 tl. Zout;
  • 1 tl. Baking Soda;
  • 1 Ei;
  • 1 tl. Vanille extract;
  • 150 gr. Suiker;
  • 150 gr. (licht) Bruine Suiker;
  • Stukjes chocolade/Chocolate Chips ca. 1 kopje vol;
  • 15/18 rolos.
Bereidingswijze:

  1. Meng met je mixer de boter en beide soorten suiker romig.
  2. Voeg je ei en vanille toe en wacht tot dit is opgenomen, voeg nu je bloem, zout en bakpoeder toe, als dit is opgenomen, meng voorzichtig je chocolade stukjes erdoor.
  3. Laat nu je deegje afgedekt ca. 2 uur in de koelkast rusten. Doe je rolos in de vriezer voor zo'n zelfde tijd. Laat het deegje op temperatuur komen in ca. 10 minuten voor we met het deegje gaan werken.
  4. Verwarm je oven voor op 180°C.
  5. Met behulp van een ijscoschep voorzichtig bolletjes deeg scheppen en op een bakplaat met bakpapier leggen. In het midden voorzichtig een rolo stoppen, zorg ervoor dat de rolo omkleed is met deeg. Druk beetje plat.
  6. Bak de koekjes in ca. 15/16 min of tot ze lichtbruin aan de zijkanten beginnen te worden. Misschien is het nodig om halverwege de baktijd de bakplaat te draaien zodat de koekjes evenredig bakken.
  7. Laat de koekjes iets afkoelen voor je aanvalt, het chocola is nl. ontzettend heet!!!!
- Eet Smakelijk -

1 opmerking: