maandag 20 oktober 2014

Super snel een gepocheerd eitje!

Dit vond ik echt DÉ tip van de week!

Binnen een minuut een gepocheerd eitje, geen gedoe met water in een draaikolk en wel of niet azijn toevoegen aan het water, zeker ervan zijn dat je kakelverse eitjes in huis hebt.....

Néé niets van dit, natuurlijk moet je wel redelijk verse eitjes hebben bedoel ik wens niemand ziek, maar als ze al een dag oud zijn, lijken die draaikolk eitjes al niet te willen lukken bij mij.

De variant waarmee je met een plastic zakje aan de slag moet gaan, vind ik dan weer zo'n gedoe en toen kwam ik langs dit ideetje, meteen geprobeerd en TADAAAAAA

Gewoon in een minuut een gepocheerd perfect eitje, dat gaat jou ook lukken! 

Nu kun je gewoon op een doordeweekse dag bij de spinazie met een eitje lopen pronken, géén gekookt eitje mensen/kinderen, nee nee nee, moeders des huizes heeft uitgepakt super chique!

Bron foto: culy.nl
Misschien kon jij deze manier van gepocheerde eitjes maken al, maar waarom heb je dan niets gezegd joh?

Oké, hoe maak je nu zo snel een gepocheerd eitje?


  • Neem een soepkom en vul deze voor de helft met water op kamertemperatuur;
  • Breek een eitje erin, zorg ervoor dat je eigeel heel blijft;
  • Zet je soepkom voor 1 min. in de magnetron op vol vermogen;
  • TADAAAA daar is je eitje, eet smakelijk!
Bron foto: qlinafoodweb.nl

1 opmerking:

  1. Ha Veroon, ik kom je blog per toeval tegen en loop via Babi Pangang tegen je recept van een gepocheerd eitje op. Al vele recepten geprobeerd, dus ik had wel de nodige bedenkingen, maar het resultaat was verbluffend. Snel, makkelijk te bereiden en lekker. Kan niet mislukken. Veel dank. Ik ga al je recepten even checken, er zal ongetwijfeld veel voor me bij zitten!

    BeantwoordenVerwijderen