vrijdag 29 augustus 2014

Foodblog Swap Augustus - Scrambled Eggs

Alweer een maand voorbij gevlogen, hierbij alweer de foodblog swap van Augustus!

Deze maand was 1 met vele uitersten, zonder er veel over uit te wijden, stond deze maand vooral in het teken van mijn grootste held, mijn rots in de branding, mijn grote voorbeeld namelijk mijn lieve vader... De lieve man is wederom ziek, erg ziek en het voelt zó niet eerlijk! Maar we gaan ervoor, als enigskind voelt het alsof een deel van mezelf vreselijk ziek is, natuurlijk komt er in ieders leven een moment zoals deze, maar ik had echt gehoopt dat dit nog heel lang zou duren... Maar zoals ik al zei, we gaan ervoor, we gaan het dit keer net als vorig jaar óók overwinnen, dat moet! (in gedachten herhaal ik deze mantra 1000000x per dag)

Ook begonnen bij ons de scholen weer en gingen het trainen en sporten weer van start en dan heb je het bést druk met 4 kindjes kan ik jullie vertellen. Ook begon manlief bij een nieuwe baas. De foodblogswap had ik dus steeds vooruit geschoven zo van, doe ik morgen, tja en nu is het alweer tijd om te posten!

Ik had deze maand de eer om iets te mogen maken van het leuke blog van Tessa, want daar gaat het deze blog natuurlijk over, de swap! 

Ik viel meteen als een blok voor de Ajam smoor en de lekkere broodjes. Maar zoals ik al aangaf liep het deze maand anders en krijg ik om eerlijk te zijn, haast niets door me keel en is de zin om iets te bakken/koken volgens een receptje volledig tot het nulpunt verdwenen, ik krijg gewoon mijn gedachten niet geordend, vergeet wat en dat is ook zonde.

Ik zocht dus iets wat zo klaar was en wat ik zonder veel over na hoefde te denken kon maken en zo kwam ik dit receptje tegen! 



Inmiddels hebben we het al een aantal keer gegeten zowel als ontbijt maar ook paar keer als lunch! Erg lekker!!!(stiekem heb ik het ook al paar keer als avondeten gehad, ken je dat gevoel als je liefdesverdriet hebt en geen hap door je keel krijgt, dát gevoel heb ik nu rondom alles met me vader alleen dan in het kwadraat) Erg snel klaar en je hebt maar een paar ingrediënten nodig! Echt een tip, écht!

Dit heb je nodig:


  • 3 plakjes bacon/ontbijtspek;
  • Scheutje slagroom of koffieroom of melk, net wat je in huis hebt;
  • Paar schijfjes jalapeño (uit potje te koop bij oa AH bij de taco en tortilla's afdeling);
  • Geraspte kaas;
  • Peterselie fijn gesneden;
  • Peper/Zout.

Zo ga je te werk:

Leg 3 plakjes bacon in een klein koekenpannetje en zet het op heel laag vuur. Deze methode om bacon uit te bakken duurt wat langer maar je krijgt er heerlijke krokante plakjes van. Draai de plakjes bacon regelmatig om en als ze mooi goudbruin zijn leg je ze op keukenpapier om uit te lekken en af te koelen.
 
Klop de eitjes los in een kommetje. Verkruimel de bacon en snijd de plakjes jalapeño fijn (ik gebruikte sambal omdat ik de pepertjes helaas niet bij de hand had). Roer het bij de eitjes samen met een scheutje (slag)room en peterselie. Breng op smaak met peper en evt. zout. 
 
Zet het vuur weer aan onder het pannetje waar je de bacon in uit gebakken hebt. Giet het eimengsel in de pan en roer langzaam met een houten lepel door het ei. Zet het vuur niet te hoog, dit moet niet te snel gaan.
 
Als het eimengsel al aardig gestold is maar er nog vrij ‘nattig’ uit ziet doe je de geraspte kaas erbij. Roer alles goed door zodat de kaas wat gaat smelten. Bak het allemaal niet te lang want uitgedroogde stukjes ei is niet lekker.

Serveer met geroosterd brood, met een croissantje, of gewoon zó vanuit een kommetje!



- Eet Smakelijk -

3 opmerkingen:

  1. Hi Verona, ik snap volledig hoe je je voelt en dat koken en eten even op de 2e of misschien wel 3e plaatst staat. Zelf ben ik op het moment ook aan het tobben met mijn gezondheid en de trek is vrijwel weg.

    Fijn dat je toch nog iets hebt kunnen vinden dat lekker was en ook zo gemaakt. Heel veel sterkte met je vader. Veel beterschap gewenst voor hem.

    Groetjes, Tessa
    ps: je bent de eitje vergeten te noemen in de ingrediënten lijst. ;-)

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Pffff wat stom! Hahaha dat is hét belangrijkste nog wel hahaha bedankt, ook voor je lieve woorden! Jij ook ontzettend veel succes met je gezondheid!

      Verwijderen