dinsdag 17 juni 2014

Gehaktbrood met tomatenglazuur!

Zoals beloofd zou ik mijn andere gehaktbrood receptje met jullie delen...

Zoals jullie hier konden lezen!
Dus bij deze....

Dit keer de Gehaktbrood met Tomatenglazuur in de hoofdrol!!!

Zo vreselijk lekker, zo simpel en zo geweldig voor onverwachte eters...

Bron foto: Kalynskitchen
Mijn Italiaanse gehaktbrood met ei, staat in de top 10 van meest gekeken receptjes hier op Miss Baksel.

Vandaar dit receptje voor deze heerlijke gehaktbrood, zó lekker!!! Mijn moeder maakte deze altijd met verjaardagen en het is zó zó lekker!

Dit heb je nodig:

  • 1 Kg. H.o.H. Gehakt;
  • Olijfolie;
  • 1 Ui gesnipperd;
  • 3 Teentjes knoflook geraspt;
  • Broodkruim flinke handvol;
  • 120 ml. Melk;
  • 4 el. Vers gesneden Peterselie;
  • 90 gr. Parmezaanse kaas geraspt;
  • 2 Eieren;
  • Enkele druppels worcesteshire sauce;
  • Zout/Peper naar smaak.
Voor het glazuur:

  • 200 ml. Ketchup (de échte lekkere);
  • 2 el. Tomatenpuree;
  • 45 gr. Bruine Suiker;
  • 1 tl. Mosterdpoeder;
  • 1 tl. Paprikapoeder;
  • 1 tl. Knoflookpoeder;
  • 1 tl. Uienpoeder.
Zo gaan we te werk:

  1. Verwarm de oven voor op 180°C.
  2. In een koekenpan met wat olijfolie, je ui en knoflook glazig fruiten. Laat dit volledig afkoelen.
  3. In een grote kom al je ingrediënten met elkaar mengen, voeg ook nog een scheutje olijfolie toe en vergeet je ui/knoflookmengsel niet.
  4. Vorm een mooi brood op een ingevet bakblik of speciaal bakpan/ovenschaal.
  5. In een aparte kom meng je je ingrediënten voor je glazuur. Smeer de helft over je brood.
  6. Bak je brood in ca. 50 min. gaar. Smeer vervolgens je andere helft van de glazuur weer over je brood en zet dit nog even terug in de oven voor ca. 15 min.
  7. Laat voor het serveren ca. 15 min. afkoelen.
En dan AANVALLUHHHH!!!

Eet smakelijk en ik hoop dat jullie er net zo van genieten als wij!


2 opmerkingen:

  1. Ik maakte voor de FBS mijn versie van je gehaktbrood. En dat smaakte (uiteindelijk) erg lekker!

    http://www.sunshineinmykitchen.nl/fbs-gehaktbrood-met-tomatenglazuur/

    BeantwoordenVerwijderen