zondag 18 mei 2014

Parmezaanse Kip uit de oven!

De Italiaanse keuken is bij ons in het gezin absoluut nummero 1, als ik niet weet wat ik moet maken óf als ik de kinderen vraag wat we zullen eten vanavond, dan komt er steevast iets uit als, tortellini of spaghetti, lasagne of gnocchi.

Maar, omdat ik eens wat "anders" Italiaans wou, of zoals mijn lief zegt, er zijn zoveel recepten om te proberen, te proeven, waarom steevast hetzelfde? Doe dan maar risotto...

Besloot ik weer eens in 1 van mijn vele kookboeken te neuzen, mijn 1e kookboek met Italiaanse recepten die ik ooit kreeg van lief, is Mangiare, echt geweldig, iedereen die hem niet kent, google eens of vraag hem voor je verjaardag en kijk er dan gewoon vaker in dan mij! haha

Ik kwam weer receptjes tegen die ik allang vergeten was, notitiebriefjes welke recepten ik ooit nog eens wou maken, boodschappenbriefjes, i know ik ben vreselijk met kookboeken... Ik lees kookboeken vaak van voor naar achter en links en rechts zonder ooit 1 ding eruit te maken, gewoon genietend van de foto's of teksten, de inspiratie...stom he? Maar Mangiare, Jamies 15 min. meals en Julia Child haar kookboeken zijn de enige die kromme oren hebben van het lezen, gekreukte bladzijden en overal aantekeningen van mij...

Goed naar het receptje, Parmezaanse kip uit de oven!

Kip check, oven check, parmezaan BINGO dit moest het worden, dit moest de nieuwe favoriet worden, de nieuwe ik weet niet wat ik moet koken dus dan maar dit!


Bron foto: leuke recepten


En owwww mensen het is zo lekker! Heerlijk met een salade, of met wat gekookte spaghetti of andere pasta, je kunt er eindeloos mee combineren.

Ingrediënten:


  • Olijfolie;
  • 2 Teentjes knoflook geraspt;
  • Chilivlokken;
  • Kipfilet 6x;
  • 600 ml. Marinarasaus;
  • Handvol basilicumblaadjes fijn gesneden;
  • 2 Bollen mozzarella;
  • Vers geraspte Parmezaanse kaas;
  • Knoflook Croutons (zoveel om het oppervlak van je ovenschaal te bedekken);
  • Salade of pasta naar keuze.
  1. In  een ruime ovenschaal wat olijfolie sprenkelen. Verdeel hierin je knoflook en wat chilivlokken.
  2. Leg hierop je kipfilets en giet hierover je marinarasaus. Meer saus dan aangegeven is prima.
  3. Strooi je basilicum over je saus en brokkel 1 bol mozzarella erover. Rasp wat Parmezaanse kaas over het gehele oppervlak. Strooi nu je knoflookcroutons over het geheel.
  4. Brokkel nu nog 1 bol mozzarella over je croutons en rasp weer wat parmezaanse kaas erover.
  5. Verwarm de oven voor op 180°C.
  6. Bak je ovenschotel gaar in ca. 40 min. afhankelijk van de grote van je kipfilets. De kerntemperatuur van je kipfilets moet 70°C zijn.
  7. Serveer met salade, of pasta.
- Eet Smakelijk -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten