donderdag 8 mei 2014

Kippensoep met Dumplings!

Ow, ow... Als ik niet weet wat ik moet maken voor het avondeten, of als ik weet dat het een drukke week word (zodat ik lekker veel overhoud voor de dag erna of voor de lunch), ik visite krijg die blijft eten, iemand van "ons 6-en" niet lekker is, het koud is buiten of gewoon omdat ik het zo leuk receptje vind om te maken, dan staat hier op tafel een grote pan met Kippensoep met Dumplings!


Bron foto: Lovelypantry
Vooral die dumplings hadden een aantrekkingskracht toen ik het recept voor het eerst ging maken. Ik had nog nooit dumplings gegeten en wist niet goed wat ik moest verwachten! Een kippensoepje gaat er altijd wel in, al moet ik eerlijk bekennen dat dit een kippensoep is met een twist, absoluut niet standaard! Ik houd ervan, hij is wat romiger en al zeg ik het zelf, errug lekker! Goed vullend ook door de dumplings maar wel licht!

Dit heb je nodig voor de soep:


  • 3 Grote Wortels in plakjes;
  • 1 Grote ui, gesnipperd;
  • 3 Stelen Selderij in plakjes;
  • 3 Kipfilets in blokjes;
  • 1800 ml. Kippenbouillon;
  • 40 gr. Bloem;
  • 1 Beker erwten;
  • 120 ml. Slagroom;
  • 120 ml. Witte Wijn;
  • Zout/Peper;
  • Marjolein, Salie, Tijm, Nootmuskaat en Rozemarijn (in totaal 1 el);
  • Zonnebloemolie.
Dit heb je nodig voor de dumplings:

  • 240 gr. Bloem;
  • 240 ml. Melk;
  • 60 ml. Slagroom;
  • 50 gr. Gesmolten boter;
  • 1 el. Bakpoeder;
  • ½ tl. Zout;
  • 1 el. Gesneden Peterselie;
  • 1 el. Bieslook;
  • 45 gr. Geraspte Parmezaanse kaas.
  1. In een soeppan wat zonnebloem olie verhitten en op middelhoog vuur zetten. Kruid je kipfilet met wat zout/peper en haal ze even door de bloem en bak ze vervolgens goud/bruin in je pan. Leg vervolgens je blokjes kipfilet op een bord en zet deze voor nu eventjes aan de kant.
  2. In dezelfde pan je ui, wortel en selderij even aanfruiten met een beetje zout en peper. Al roerend en omscheppend mag dit wel 8 minuten zijn gang eventjes gaan.
  3. Doe vervolgens je kipfilet weer terug in de pan samen met je gedroogde kruiden, wijn en bouillon. Breng dit aan de kook. Wanneer je soep kookt, het vuur laag zetten en gedeeltelijk je pan afsluiten met een deksel. Laat dit zo'n 45 min even gaan.
  4. Voeg nu je erwten en slagroom toe en roer even goed door. Terwijl dit zijn gangetje gaat en met de soep meekookt....
  5. Een grote kom al je ingrediƫnten voor dumplings samen brengen en een beslagje maken, het is een wat klonterig deegje, maar dat hoort zo.
  6. Met een kleine ijscoschep of met een eetlepel balletjes maken en in je soep toevoegen. Wanneer je beslag op is, je pan weer gedeeltelijk afsluiten en nog zo'n 15 min. laten pruttelen. En dan.....
- Eet Smakelijk -

Ik hoop echt dat iedereen zich eens durft te wagen aan deze heerlijke soep! Want eerlijk.... dit zou iedereen eens gemaakt en gegeten moeten hebben....

Geen opmerkingen:

Een reactie posten