vrijdag 25 april 2014

Foodblog Swap April - Griekse Yoghurt met Abrikozen en nootjes!

Hoi Allemaal!!!


Wat leuk dat jullie weer een kijkje op mijn blog komen nemen, gezellig!!!

Dit keer weer een gerechtje voor de Foodblog Swap van alweer april, jeetje wat gaat de tijd toch snel. Ik heb al eens eerder uitgelegd wat dit nu precies is, foodblog swap, maar mocht dit nog het geval zijn.... 

Op facebook is een groep voor foodbloggers en elke maand kun je je inschrijven om te gaan "swappen" ruilen als het ware, wanneer de deadline voor inschrijven sluit, word je gekoppeld aan een willekeurig blog waarvan jij die maand mag gaan koken! Echt ontzettend leuk en vreselijk verslavend. Het is ook zo leuk om de persoon achter de blog beter te leren kennen en op blogs terecht gekomen die je anders niet gevonden had en echt gewoon onwijs zijn!

Voor deze maand mocht ik gaan koken van het super leuke blog van Violet, van www.violetkookt.nl wat een heerlijke verfrissend blog en wat een geweldige foto's vinden jullie ook niet? Ik vond het echt super moeilijk wat ik wou gaan maken, want serieus ALLES ziet er lekker uit. Met het oog op Pasen en omdat het voor april zou zijn, dacht ik in 1e instantie om de wortel taart te gaan maken, sterker nog ik had alle ingrediënten al in huis en toen had ik een stom ongelukje, waardoor ik met een onwijs zere schouder kwam te zitten, de dokter zei me al dat dit wel een week of 6 kon gaan duren, maar ja, met 4 kindjes kun je toch niet ziek zijn? Dat kunnen mama's toch niet? Met flink wat pillen in de aanslag dacht ik dat ik dat heus wel ging redden na een week hooguit 2, maar nee.... Maar goed, niet getreurd wel gezeurd...

Ik wou niet zomaar opgeven.... Dus zocht ik naar een receptje die ik wél kon maken en niet met de rasp en mixer en andere fitness/keukenapparatuur aan de slag hoefde en dat is gelukt!!!


 

Het is een verrukkelijk toetje met Griekse yoghurt, abrikozen en eigenlijk met pistache nootjes, maar die had ik niet voor handen, dus heb ik gekozen voor amandelen, hazelnootjes, pecannoten en gedroogde cranberry's en rozijnen.

Echt zó ontzettend fris en lekker! Echt, echt een aanrader, super simpel, maar echt heel lekker!

Ingrediënten: (voor 4 toetjes)

  • 250 gr. Gedroogde Abrikozen (even halveren);
  • 200 ml. Verse Sinaasappelsap (ik heb 2 sinaasappels geperst);
  • 2 tl. Honing;
  • 500 ml. Griekse Yoghurt;
  • Nootjes om te garneren.
  1. Halveer je abrikozen en doe deze samen met je honing en sinaasappelsap in een steelpannetje en zet dit zachtjes op.
  2. Laat dit rustig aan de kook komen en laat dit ca. 10 min. staan of totdat de abrikozen lekker zacht zijn.
  3. Mengsel laten afkoelen en mooie glazen tevoorschijn toveren, lepeltjes in de aanslag leggen.
  4. Dan in je glas wat van die heerlijke abrikozen met wat sap/saus doen. Erover heen yoghurt gieten en dan nog wat abrikozen om te garneren en wat honing en sinaasappelsaus gieten. Je nootjes erover heen en aanvallen!!!!
Het originele recept kunnen jullie hier vinden.

Laat je inspireren en maak ook eens dit toetje, foto's zie ik graag en laat in een comment achter wat voor fruit jij hebt gebruikt, want je kunt natuurlijk ook met aardbeien gaan variëren of vijgen.... 

Bedankt voor het lezen en tot een volgende keer! Neem zeker ook eventjes een kijkje op Violet haar blog! Deze maand was het de beurt aan Jolanda van www.manzjare.nl om van mijn blog te koken/bakken/braden etc. Ik ben benieuwd!

- Eet smakelijk -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten