maandag 20 januari 2014

Gevulde chinese noedelsoep met kip!

Oh, wat ben ik toch gek op soepjes! Wekelijks staat er wel een soepje op tafel, soep en Veroon is al dé perfecte combinatie sinds mijn kindertijd, de groentesoep van mijn moeder is door de hele familie een all time favorite favoriet, niet te evenaren en daarom waag ik me niet aan de groentesoep, wél aan de tomatensoep, courgette/tomatensoep, andijviesoep! (huh echt? ja ja...) erwtensoep natuurlijk niet te vergeten en kippensoep met dumplings en, en, en...

En deze topper, iets wat de kinderen ook geweldig lekker vinden...


Bron foto: Allerhande
Ingrediënten:


  • 2 liter kippenbouillon (van tablet);
  • 1/2 pakje eiernoedels;
  • 2 preien, gewassen en gesneden;
  • 1 Paksoi gesneden;
  • 2 el Ketjap Manis;
  • 2 eieren;
  • 1 zakje bamimix
  • 1/2 pak tuinerwten (a 450 g, diepvries);
  • 2 x 150 g kipfilet, in plakjes;
  • 1 pakje naanbrood koriander & knoflook;
  • 2 el gebakken uitjes.

Stappenplan:

  1. 1. Breng de bouillon in een pan aan de kook en voeg de noedels toe. Maak de noedels met een vork een beetje los en voeg de prei, tuinerwten en kipfilet toe. Kook in 4 min. beetgaar.
  2. 2. Rooster het brood in de broodrooster goudbruin en snijd in repen. Breng de soep op smaak met de sojasaus, peper, ketjap en bamimix
  3. 3.Kook je eieren intussen hard en snijd deze in 4-en.
  4. 4.Voeg aan je soep de paksoi toe en laat nog kort door pruttelen.
  5. 5. Serveer je soep met wat naanbrood en top af met gebakken uitjes en partjes ei.

- Eet smakelijk / Kon Poei -

Geen opmerkingen:

Een reactie posten