donderdag 12 december 2013

Puffpops/Popovers

Op facebook plaatste ik een paar dagen geleden een foto van puffpops of popovers hoe je ze ook noemen wilt!




Deze tja, wat zijn het, geen muffins, geen croissants, deze puffpops zijn zó ontzettend lekker bij het ontbijt of bij de lucht écht écht jum! Niet overdreven, gewoon DEVINE! Heel krokant en fluffy, ow gewoon maken!

In een handomdraai heb je deze heerlijke mini mini croissants op je ontbijttafel of hightea staan!


Bron foto: Bake with Jill
Je kunt ze vullen met bosbessen of stukjes appel of doe 's gek met chocola maar ik maak ze het liefst puur en eet ze met een schepje jam of scrumbled eggs met een stukje bacon (i know, shoot me)...

Wat heb je nodig voor deze heerlijkheden?

Ingrediënten:


  • 200 gr. Bloem;
  • 250 ml. Halfvolle Melk; (kamertemperatuur)
  • 2 Eieren;
  • ½ tl. zout;
  • Ca. 6 tl. zonnebloemolie; (om je tray in te vetten)
  • 1 el. Ongezouten roomboter, gesmolten.
Handig is een heuse puffpop tray ik heb die van de Ikea maar een gewone muffintray werkt ook goed, alleen worden ze dan wat groter en zou je dus meer beslag moeten maken als je meer wilt. Ik haal met dit receptje 12 uit de ikea tray en zo'n 6 uit een gewone muffintray.



  1. Verwarm de oven voor op 200°C  mét daarbij je ingevette muffin/puffpop tray. Het is belangrijk je muffintray zo heet mogelijk te hebben want daarmee valt of staat je succes!
  2. Mix je melk, eieren, roomboter rustig door elkaar en voeg daar langzaam je bloem bij toe.
  3. Haal je tray uit de oven en verdeel je mengsel evenredig over je tray. Ik giet mijn mengsel altijd in een maatbeker want dat vind ik makkelijker gieten.
  4. Plaats de popovers voor 35 minuten in je voorverwarmde oven en maakt deze tussentijds NIET open!
En dan genieten maar! Lekker vullen met lemoncurd, of jam, stroop, scrumbled eggs, laat weten wat jou'n lekkerste vulling is en laat ook zeker even weten als je ze gemaakt hebt!

- Eet Smakelijk -


Geen opmerkingen:

Een reactie posten