zondag 6 oktober 2013

Pompoenchili!

Het vorige chili receptje op mijn blog, moet zijn 1e plaats als lekkerste chili ooit, delen met deze variant met pompoen....

Bron foto: C1000


Ow, ow mensen wat is dit toch lekker! Het gerecht stroomt over van groente en die kleur... Hoe geweldig is dat? Helemaal in het seizoen natuurlijk, echt super gewoon!

Eerlijkheidshalve moet ik toegeven nog nooit! Echt niet? Nee echt niet! Pompoen te hebben gegeten, daar moest verandering in komen, dus op google gedoken en op zoek gegaan naar een receptje wat aansprak en ook geschikt zou zijn voor de kindjes om mee te eten. Uiteindelijk is dat dus deze chili geworden!

Echt waar! Iedereen zou dit gerechtje moeten proberen! Zeker de gene die nog nooit pompoen hebben geproefd!

Toen ik de pompoen voorgaarde zodat hij makkelijker te schillen zou zijn, wist ik nog niet precies wat ik moest verwachten, het rook wat muf en nadat ik een blokje had geproefd was ik nog altijd niet om, het proeft eigenlijk naar... ja.... naar wat? Geen wortel, geen zoete aardappel...Gewoon zelf maken en proeven!

Bron foto: Tuinspul
Benodigdheden:

  • 1 Flinke ui, fijngesneden;
  • 1 Rode punt paprika;
  • 1 Groene paprika;
  • 2 Teentjes knoflook;
  • 500 gr. H.o.H. gehakt;
  • 1 Blik tomaten in blokjes;
  • 1 Flespompoen in blokjes;
  • 2 Blikken Kidneybonen;
  • Zout en Peper;
  • Kardemom;
  • Geraspte kaas.
  1. Ik ben begonnen om de pompoen eerst 40 minuten in de oven te plaatsen, wel eventjes flink inprikken met een vork, bij een temperatuur van 200°C en daarna hem flink af te laten koelen, zodat hij makkelijk is te snijden en schillen. (ontdoen van pitten en schil en in stukken snijden).
  2. Rul het gehakt op middelhoog vuur zonder toegevoegd vet of olie, in het gehakt zit al genoeg.
  3. Voeg dan de ui en knoflook toe en bak glazig.
  4. Vervolgens de paprika toevoegen, de tomaten uit blik en de kidneybonen, schep voorzichtig om!
  5. Breng op smaak met peper en zout en kardemom.
  6. Voeg op het laatst de pompoen even toe en laat dit eventjes voorzichtig pruttelen.
  7. Serveer met geraspte kaas en evt. wat gesneden peterselie of zure room!
Eet smakelijk!!!

1 opmerking:

  1. Wauw dat ziet er ontzettend lekker uit. Dit ga ik zeker een keer maken voor Ronald en de kids. Je hebt en te gekke blog gemaakt meis. En de meest lekkere gerechten zie ik voorbij komen. Thanks Knuff MaryJohn

    BeantwoordenVerwijderen